Saturday, April 25, 2015

Golden cross, death cross και λοιπά …σταυροκοπήματα!!


Αγαπητοί μου φίλοι ,
   καλησπέρα σας.

Σήμερα θα μιλήσουμε για τους δείκτες  ,τα συστήματα, τις θεωρίες  και το αν  τελικά υπάρχει κάτι στο οποίο μπορούμε να βασιστούμε ώστε να προστατεύσουμε πρώτον μια θέση από παραπάνω απώλειες και δεύτερον να πάρουμε το περισσότερο από μια τοποθέτηση η οποία έτυχε(;) να είναι κερδοφόρα.




Κατ’ αρχάς τι είναι ένας δείκτης;

Είναι μια απεικόνιση μια μαθηματικής φόρμουλας, αλγορίθμου μέσω του οποίου ερμηνεύονται τα δεδομένα που δεν είναι τίποτα άλλο από την ΤΙΜΗ και σπανίως τον όγκο συναλλαγών.

Σε τι χρησιμεύει ένας δείκτης;

Ένας δείκτης δίνει διάφορα σήματα, ενδείξεις  τα οποία αν ερμηνευτούν με ένα συγκεκριμένο τρόπο τότε θεωρούμε (;) ότι  υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η αγορά να πορευτεί πάνω ή κάτω.

Τι είναι θεωρία ;

Είναι μια συγκεκριμένη παραδοχή πως η αγορά συμπεριφέρεται με έναν επαναλαμβανόμενο τρόπο, τον οποίο μπορούμε να αναγνωρίσουμε διαγραμματικά και να επωφεληθούμε από αυτή την γνώση της πρόβλεψης(hindsight) .


Τι είναι ένα σύστημα;

Ένα σύστημα είναι ένα σύνολο κανόνων , οδηγιών που έχει ως βάση του (τις περισσότερες φορές) κάποιους δείκτες, ή κάποια θεωρία.

Είναι απαραίτητο ένα σύστημα;

Θα έλεγα πως αν ένας trader δεν έχει στο μυαλό του ένα συγκεκριμένο σύνολο κανόνων και οδηγιών τότε θα περάσει πολύ δύσκολα και θα χάσει αρκετά χρήματα και χρόνο μέχρι να του εμφυτευτούν αυτοβούλως οι κανόνες και έτσι δίχως να το ξέρει η γαλουχημένη  σκέψη του θα τον αποτρέπει από διάφορες ενέργειες.
Αλλά φαντάζομαι όλοι θέλουν να το γλιτώσουν αυτό…

Με την ελάχιστη εμπειρία μου σας λέω τούτο.
Κανείς και  ποτέ δεν υιοθέτησε τους κανόνες και τις συμβουλές των παλαιότερων και επιτυχημένων .
Γιατί όπως κι εκείνοι και όπως και οι μελλοντικοί traders νομίζουν ότι μπορούν να ξεγελάσουν τους ανθρώπους που διαχειρίζονται  δισεκατομμύρια  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΣ και έχουν στο συγκεκριμένο χώρο την 1000πλάσια εμπειρία (και λίγα μηδενικά έβαλα).


Υπάρχει κάτι που μπορεί να μας βοηθήσει και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα μας;

Ναι , υπάρχει
αλλά αν ψάχνετε σε λίστες δεικτών μάλλον δεν θα το βρείτε ποτέ.

Δηλαδή τι νομίζετε ;

Ότι  ο MACD είναι holy grail ;
Περισσότερα  false signals  έχει παρά σωστά, τα οποία είναι και αργοπορημένα λόγω του  signal cross.

Ο RSI  δείχνει πότε είναι κάτι υπερπουλημένο, υπεραγορασμένο;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ  υπεραγορασμένη και υπερπουλημένη αγορά!!

ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ , γιατί η αγορά προσαρμόζεται πάντοτε στα νέα δεδομένα των οποίων η εισροή δεν θα σταματήσει ποτέ

και να σταματούσε κάποτε δεν θα το έκανε επειδή  κάποιος που είναι κατά του stop loss έφτιαξε ένα δείκτη που δείχνει το momentum και άρα πρέπει να τον επαληθεύσει.



Και το κυρίως πιάτο που είναι και τίτλος και ευλόγως ,
αφού είναι το κυρίαρχο συστατικό σε κάθε “συστηματάρα”  που υπάρχει εκεί έξω.

Οι κινητοί μέσοι.
Το τελευταίο οχυρό!!

Πρώτον , δεν υπάρχει στοιχειώδης διαφορά μεταξύ των τύπων των κινητών.
SMA, EMA, DEMA, TEMA, Triangular MA, Centralized MA και η μεγαλύτερη απάτη Smoothed MA .

Όλοι κάνουν την ίδια δουλειά!!

Και αυτή είναι μία και μοναδική, δίνουν στατιστική βαρύτητα στην επιλογή σας.
Όσο πιο πολλές περίοδοι τόσο περισσότερη δύναμη και πιθανότητες έχει η επιλογή σας  να είναι σωστή. (αν είστε λογικοί και τον ακολουθήσετε και δεν πάτε κόντρα)

Τέλος μην ακούω τις άλλες βλακείες για τις περιόδους.

“Εγώ βάζω  fibo  περιόδους, εγώ Gann, εγώ  DiNapoli, εγώ αυτό που μου είπε η καφετζού, εγώ την ημερομηνία που γαμ… πρώτη φορά”

ΕΛΕΟΣ !!

Είτε χρησιμοποιείτε 20 είτε 21 είτε 23, είτε δεν ξέρω κι εγώ τι θα σκαρφιστεί ο απελπισμένος νους του καθενός,(κι εγώ το έκανα και πραγματικά ντρέπομαι για τον εαυτό μου που νόμιζε ότι απλώς θα έβαζε ένα νούμερο και έτσι θα έβγαζε χρήματα και θα έφευγε σαν κύριος)

είναι το ίδιο πράγμα!!

Αν η κίνηση είναι να πάει κάπου θα τους σπάσει όλους έναν προς έναν και εσείς θα νομίζετε ότι έχετε τον καλύτερο , ενώ απλούστατα ακολουθήσατε τον κανόνα της στατιστικής βαρύτητας.


Και φτάνουμε στο τελευταίο ερώτημα;

Εγώ τι χρησιμοποιώ ο “ τόσο έξυπνος”  και πώς προσεγγίζω την αγορά αφού τα περισσότερα είναι κατά την άποψη μου μέτριας έως μηδαμινής αποτελεσματικότητας;

Χρησιμοποιώ δύο κινητούς με ΣΤΡΟΓΓΥΛΑ νούμερα , έναν αργό  και έναν μεσοπρόθεσμο(που κανονικά και αυτό είναι λάθος καθώς ένας κινητός σε ένα  timeframe  μπορεί να είναι ο δεύτερος(πιο γρήγορος ή πιο αργός) κινητός που θέλεις σε μικρότερο ή μεγαλύτερο timeframe) .

Ακολουθώ την στατιστική βαρύτητα και τα σήματα μου λαμβάνονται πέρα από το κλείσιμο ,πάνω η κάτω από τον εκάστοτε μέσο
και σύμφωνα με  την  διάσπαση  τασικών γραμμών, στηρίξεων και αντιστάσεων .
(Και πάλι έχω πολύ δρόμο μπροστά μου  για να παρουσιάσω μια σχετική  σταθερότητα)


Στην αγορά αν ψάξετε για την επαλήθευση των πάντων θα την βρείτε, όχι όμως πάντοτε…

Για την ακρίβεια αυτό που θα δείτε είναι ότι σε αυτήν την αγορά κερδίζουν οι μετρημένοι επαγγελματίες
 και οι τυχεροί τζογαδόροι(με ημερομηνία λήξεως).


Απλουστεύστε όσο περισσότερο το διάγραμμα σας και επικεντρωθείτε στην διαχείριση του κεφαλαίου σας .

Σήματα θα δίνονται πάντα , λεφτά όχι κάθε φορά…


No comments: